Lesson
red – czerwony
yellow – żółty [jelәu]
orange – pomarańczowy [orIndż]
white – biały [łaIt]
blue – niebieski [blu:]
kite – latawiec [kaIt]
pink – różowy [pInk]
green – zielony [gri:n]
purple – fioletowy [pe:rpl]
black – czarny [blæk]
a flower – kwiatek [flauә]
a tree – drzewo [tri:]
Lesson
stand up – wstań [stænd ap]
sit down – usiądź [sIt daun]
turn around – obróć się [te:rn ә’raund]
quiet, please – proszę o ciszę [kłaIәt, pli:z]
open your books – otwórzcie książki [әupen jo: buks]
close your books – zamknijcie książki [klәuz jo: buks]
/I /- ten dźwięk jest bardziej podobny do polskiego ‘y’ niż ‘i
/i:/ - długie „i”
/ә/ - jest wymawiane krócej niż polskie ‘e’
/e:/ - długie „e”
æ - brzmi podobnie do dźwięku pośredniego między polskim 'a' i 'e'
(otwierając usta jak do „a” próbujemy powiedzieć „e”)
Lesson
pencil – ołówek [pensIl]
book – książka [buk]
crayons – kredki [‘kreIonz]
pen – długopis, pióro
pencil case – piórnik
[pensIl keIs]
scissors – nozyczki [‘sIzerz]
glue – klej [glu:]
rubber – gumka do ścierania, gumka do mazania [rabә]
Lesson
I like London
the London Eye - Oko Londynu (koło widokowe) [wә landәn aɪ ]
Big Ben (wieża zegarowa w Londynie)
Tower Bridge - Most Wieżowy [tauә brɪdż]
the River Thames [wә rɪvә temz] - rzeka Tamiza
double-decker bus - autobus piętrowy [dabl dekә bas]
black taxi - czarna taksówka
the underground - metro [wi andәgraund]
Lesson
Subject: Fun in the sun.
sun - słońce [san]
bike - rower [baɪk]
ice cream - lód [aɪs 'kri:m]
sunglasses - okulary przeciwsłoneczne ['sangla:sɪz]
beach - plaża [bi:cz]
swimsuit - kostium (strój) kąpielowy [słɪmsu:t]
flip-flops - klapki
shell - muszla [szel]
seashell - muszla, muszelka [si:szel]
sandcastle - zamek z piasku ['sændka:sәl]
Let's build a sandcastle! Zbudujmy zamek z piasku!
I love... Kocham...
Lesson
apple - jabłko [æpәl]
sandwich - kanapka [sænłɪdż]
cake - tort, ciastko, ciasto [keɪk]
salad - sałatka [sælәd]
eggs - jajk [egz]
nuts - orzechy
water - woda [ło:tә]
juice - sok [dżu:s]
cheese - ser [czi:z]
tomato - pomidor [tә'ma:tәu]
Lesson
I want to go to the cinema.
I want to watch a film.
A film with:
a super hero
a monster
a dragon
a princess
I want to go to the cinema.
I want to watch a film.
I want to go to the playground.
I want to play all day.
Play with my:
mum
dad
brother
sister
I want to go to the playground.
I want to play all day.
Lesson
Subject: Open your book.
princess - księżniczka [prInsәs]
prince - książę [prIns]
dragon - smok [drægәn]
unicorn - jednorożec
wizard - czarodziej [łIzәd]
monster- potwór
fairy - wróżka [feәri]
super hero - superbohater [ su:pә hIәrәu]
Lesson
right - w prawo, prawa (np. ręka, strona) [rajt]
left - w lewo, lewa (np. ręka, strona)
go - iść, jechać [gəu]
swim - pływać
play - grać, bawić się [plej]
watch a film - oglądać film [łocz e fɪlm]
on the left - po lewej (stronie)
on the right - po prawej (stronie)
Lesson
Ref. / 2x
My places, my places.
Look and see.
My places - look and see.
1. In the park. In the shop.
I'm happy. I'm happy!
In the soft play. In the swimming pool.
I'm happy! I'm happy!
Ref. / 2x
My places, my places...
2. In the playground. In the cinema.
I'm happy! I'm happy!
In the restaurant. In the school.
I'm happy! I'm happy!
Lesson
Merry Christmas!
Merry Christmas! Wesołych Świąt Bożego Narodzenia! [meri krIsmәs]
Christmas tree - choinka [krIsmәs tri:]
present - prezent [prezәnt]
Christmas cracker - świąteczny cukierek z niespodzianką; strzelająca niespodzianka
[krIsmәs krækә]
sweets - cukierki, słodycze [słi:ts]
crown - korona [kraun]
Piosenka:
3 razy:
Pop, bang, crack, goes the Christmas cracker
When we pull it open!
POP!
...................................................
pop - trzask, pękać z trzaskiem
bang - huk, trzask
crack - trzask, zgrzyt; pękać
Lesson
I've got a rat! Nazywamy i opisujemy zwierzątka.
Matt is brown with a pink nose.
Matt jest brązowy, z różowym nosem.
with - z [łIw]
Piosenka
I've got /2x
I've got a rat; Matt, the Rat! Oh, yes!
It's brown and pink, brown and pink.
I've got a rat; Matt, the Rat!
It's brown and pink, brown and pink.
It's my rat: Matt, the Rat! Oh, yes!
Lesson
My pets - nazwy zwierzątek domowych.
I've got... Mam... [aIv got]
dog - pies
cat - kot [kæt]
rat - szczur
hamster - chomik
parrot - papuga [pærәt]
rabbit - królik [ræbIt]
goldfish - złota rybka [gәuldfIsz]
mouse - mysz [maus] mice - myszy [maIs]
Lesson
Family - ćwiczenia w mówieniu i czytaniu wyrazów.
Lesson
Piosenka o rodzinie. Historyjka: Come and play!
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=u4SDynmBqg4
Link do historyjki: https://www.youtube.com/watch?v=0H_QMWpTWZo
(Bibliografia: Super Heroes 1. Książka Nauczyciela, wyd. Nowa Era, str. 139)
Tekst piosenki:
Hello?
It's grandpa and grandma.
Come in! Come in! /2x
Hello?
It's mum and dad.
Come in! Come in! /2xHello?
It's brother and sister.
Come in! Come in! /2x
Hello?
It's aunt and uncle.
Come in! Wejdź (wejdźcie)! [kam In]
Come and play! Chodź się pobawić (pograć)!
Lesson
My family
grandma -babcia [grænma:]
grandpa - dziadek, dziadzio [grænpa:]
mum - mama [mam]
dad - tata [dæd]
aunt - ciocia, ciotka [a:nt]
uncle - wujek [aŋkәl]
sister - siostra [sIstә]
brother - brat [brawә]
Lesson
body – ciało
head – głowa [hed]
eyes – oczy [aIz]
ears – uszy [ije:z]
mouth – usta [mauf]
nose – nos [nәuz]
hands – dłonie [hændz]
fingers- palce u rąk
feet – stopy [fi:t]
toes – palce u nóg [tәuz]
Wskazówki do wymowy:
f (θ) – wymawiamy “f “ dotykając językiem koniuszków górnych zębów
æ - brzmi podobnie do dźwięku pośredniego między polskim a / e
(otwierając usta jak do ‘a’ próbujemy powiedzieć ‘e’)
‘I ‘– jest bardziej podobne do „y” niż do”i”
ә - jest wymawiane krócej niż polskie 'e'
Lesson
1 – one [łan]
2 – two [tu:]
3- three [fri:]
4 – four [fo:]
5 – five [fajv]
6 – six [sIks]
7- seven [sevәn]
8 – eight [eIt]
9 – nine [naIn]
10 – ten [ten]
Lesson
wiggle – kręcić (się), poruszać (się) [łIgl]
wave – pomachać [łejv]
my nose – mój nos [maI nәuz]
your – twój [jo:]
dirty hands – brudne ręce (dłonie)
[de:ti hændz]
clean hands – czyste ręce
[kli:n hændz]
soap – mydło [sәup]
water – woda [ło:tә]
wash – myć [łosz]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz