Lesson
Subject: School leaving party
Lesson
Subject: A school trip.
ant - mrówka [ænt]
butterfly - motyl [batәflaɪ]
herb - zioło
outdoor games - zabawy na świeżym powietrzu [autdo: geɪmz]
school trip - wycieczka szkolna [sku:l trɪp]
ask a question - zadać pytanie [ask ә kłesczәn]
smell - zapach, wąchać
tell us - powiedz nam [tel әs]
in the countryside - na wsi [ɪn kantrisaɪd]
On a school trip we can walk in the forest.
Na wycieczce szkolnej możemy spacerować po lesie.
Lesson
Subject: It's holiday time!
art - sztuka, plastyka
English - język angielski [ɪŋglɪsz]
IT - informatyka [aɪ ti:]
maths - matematyka [mæfs]
PE - WF [pi: i:]
science - przyroda ['saɪәns]
end - koniec
prize - nagroda [praɪz]
report - świadectwo [rɪ'po:t]
teach - uczyć (kogoś) [ti:cz]
learn - uczyć się [le:n]
I like PE. Lubię WF.
What about you? A ty? [łot ә'baut ju:]
Lesson
Subject: Wonderful World: "Let's Travel!"
Lesson 1
Subject: Wonderful world: "Let's travel"
tuk-tuk - autoriksza [tak tak]
gondola - gondola ['gondәlә]
felucca - feluka (rodzaj tradycyjnej łodzi żaglowej używanej
w szczególności na Nilu)[fe'lukә]
a high-speed train - pociąg szybkobieżny [ә haɪ spi:d treɪn]
a bullet train - pociąg-pocisk [ә bulɪt treɪn]
Lesson
Subject: We must hurry!
backpack - plecak [bækpæk]
map - mapa [mæp]
money - pieniądze [manɪ]
passport - paszport
snacks - przekąski [snæks]
swimsuit - kostium kąpielowy [słɪmsu:t]
ticket - bilet [tɪket]
hurry - śpieszyć się [harɪ]
leave -opuszczać, zostawiać / odjeżdżać [li:v]
must - musieć [mast]
Lesson
Subject: Let's go to Egypt
camel - wielbłąd [kæml]
country - kraj, wieś [kantrɪ]
desert - pustynia [dezәt]
holiday - wakacje [holɪdeɪ]
night - noc [naɪt]
pyramid - piramida [pɪrәmɪd]
river - rzeka [rɪvә]
signs - znaki [saɪnz]
sail on a boat - żeglować [seɪl on ә bәut]
ancient - starożytny [ejnszәnt]
strange - dziwny [streɪndż]
Lesson
Subject: Gingerbread cookies
bowl- miska [bәul]
butter- masło [batә]
cup - filiżanka [kap]
flour - mąka [flauә]
ginger - imbir [dżIndżә]
gingerbread cookies - pierniczki [dżIndżәbred kukiz]
sugar - cukier [szugә]
teaspoon - łyżeczka [ti:spu:n]
add - dodawać
bake - (u)piec [beIk]
mix - mieszać
put - kłaść, postawić, położyć, umieścić
Lesson
Subject: Pumpkin farm
carrot - marchewka
farmer - rolnik
lettuce - sałata
potato - ziemniak
pumpkin - dynia
shopi assistant - sprzedawca
village - wieś
grow - uprawiać rośliny
sell - sprzedawać
Lesson
Subject: Can I have fish and chips, please?
Enjoy your meal! Smacznego! [In'dżoj jo: mi:l]
Help yourself. Poczęstuj się. [help jo:'self]
Can I have... ? Czy mogę prosić...? [kæn aI hәv]
food - jedzenie [fud]
delicious - pyszny [dә'lIszәs]
menu - menu, karta dań, jadłospis ['menju:]
apple - jabłko [æpәl]
orange - pomarańćza [orIndż]
pear - gruszka [peә]
olive - oliwka [olIv]
vegetables - warzywa ['vedżtәbәlz]
onion - cebula
tomato - pomidor [tә'ma:tәu]
cheese - ser [czi:z]
milk -mleko
water - woda ['ło:tә]
soup - zupa [su:p]
sandwich - kanapka ['sæn(d)łIdż]
chicken - kurczak [czIkIn]
meat - mięso [mi:t]
fish and chips - ryba z frytkami [fIsz әn czIps]
Lesson
Subject: DVD CLUB - film o zawodach.
30 listopada
Lesson
Subject: WONDERFUL WORLD OF JOBS.
Osoby nieobecne na lekcji proszę o uzupełnienie zeszytu ćw. do str. 49.
Nauczyć się czytać i tłumaczyć str. 34-36.
Lesson
Subject: My mum is a firefighter
firefighter - strażak [faIәfaItә]
fire engine - wóz strażacki [faIә endżIn]
drive - prowadzić (samochód) [draIv]
postman - listonosz [pәustmәn]
letter- list
parcel - paczka [pa:sәl]
deliver - dostarczać, doręczać
pilot - pilot [paIlәt]
fly planes - pilotować samoloty [flaI pleInz]
exciting - pasjonujący, ekscytujący [Ik'saItIŋ]
important - ważny[Im'po:rtәnt]
Piosenka (CD1.40)
1. What's your mummy's job? /2x
She's a firefighter./2x
What does she drive? /2x
A fire engine. /2x
Mummy drives a fire engine.
2. What's your daddy's job?
He's a postman.
What does he do?
Delivers letters.
Daddy delivers letters.
3. What's your aunt's job?
She's a pilot.
What does she fly?
A plane.
Auntie flies a plane.
Lesson
Subject: He's a vet
job - zawód, praca [jɒb]
kitten - kotek, kociak, kocię [kItn]
medicine - lek, lekarstwo [medsәn]
puppy - szczenię, piesek [pʌpi] /ʌ/ - krótkie "a"
need - potrzebować [ni:d]
touch - dotykać [tʌcz]
treat - leczyć [tri:t]
Lesson
Subject: Welcome to our restaurant.
chef - szef kuchni [szef]
doctor - doktor, lekarz, lekarka [dɒktә]
nurse - pielęgniarka [ne:s]
hospital - szpital [hɒspItәl]
restaurant - reastauracja [restәrɒnt]
teacher - nauczyciel [ti:czә]
waiter - kelner [weItә]
cook - kucharz, kucharku [kʊk]
work - pracować [łe:k]
hungry - głodny [hʌŋgri]
I'm... Jestem... [aIm]
Zwroty:
What's the matter? Co się stało? O co chodzi?
I've got a headache. Mam ból głowy. Boli mnie głowa.
What would you like to drink? Co chciałbyś się napić?
Where do you work? Gdzie ty pracujesz? Gdziw wy pracujecie? Gdzie pan/pani pracuje?
We work in a hospital. Pracujemy w szpitalu.
Objaśnienia do wymowy:
/ ɒ/ -(brytyjski angielski) dźwięk podobny do polskiego a wymawiany z rozluźnioną szczęką, pośredni między polskim a i o, bardziej gardłowy, wymawiane krótko
/ŋ/ - ng jak w słowie bank- tylna część języka dotyka podniebienia miękkiego, powietrze uchodzi przez nos
/ʌ/ - krótkie "a"
/w/ - "ł"/ʊ/ - krótkie "u"
/ ʌ/ - krótkie "a"
Lesson
Subject: Consolidation of unit II.
1. The lion is dangerous. Lew jest niebezpieczny.
is - jest
2. The lion isn't gentle. Lew nie jest łagodny.
isn't - nie jest
3. Cheetahs are the fastest animals.
Gepardy są najszybszymi zwierzętami.
are - są
4. Mice aren't big. Myszy nie są duże.
aren't - nie są
5. The giraffe has got a long neck.
Żyrafa ma długą szyję.
has got - ma
6. The panda hasn't got a long neck.
hasn't got - nie ma
7. Flamingos have got long necks.
have got - mają
haven't got - nie mają
HOMEWORK
Ćw. 4 str. 33 - zeszyt ćw.
Str. 30-31 - zeszyt ćwiczeń.
Nauczyć się czytać i tłumaczyć o lisku str. 22 (podręcznik).
Lesson
Subject: Wonderful world of animals. DVD club.
dolphin -delfin [dɒlfIn]
chameleon - kameleon [kә'mi:liәn]
penguin - pingwin [pe:ŋwIn] /ŋ/ - ng
polar bear - niedźwiedź polarny [pәulә beә]
kangaroo - kangur [kæŋge'ru:]
frog - żaba
clever - mądry, bystry [klevә]
sweet - słodki [swi:t] /w/ - czytamy "ł"
long tongue - długi język [lɒŋ tʌŋ] /ʌ/ - krótkie "a"
thick skin - gruba skóra [fIk skIn]
change colour - zmieniać kolor [czeIndż kʌlә]
Objaśnienia do wymowy:
/ ɒ/ -(brytyjski angielski) dźwięk podobny do polskiego a wymawiany z rozluźnioną szczęką, pośredni między polskim a i o, bardziej gardłowy, wymawiane krótko
/ŋ/ - ng jak w słowie bank- tylna część języka dotyka podniebienia miękkiego, powietrze uchodzi przez nos
/ʌ/ - krótkie "a"
/w/ - "ł"
Lesson
Subject: Revision of unit II
Kto nie brał udziału w lekcji, proszę sobie uzupełnić str. 24-29 w zeszycie ćwiczeń.
Dziś robiliśmy ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń - str. 24-28
w tym sprawdzaliśmy ćwiczenia zrobione w domu.
Na pracę domową trzeba uzupełnić str. 29 z zeszytu ćwiczeń oraz nauczyć się poniższych
słówek z bloga.
Lesson
Subject: The biggest and the smallest
I think – myślę, sądzę [aI fInk]
(f - wymawiamy "f" dotykając językiem koniuszków górnych zębów)
the biggest – największy [bIgәst]
land animal – zwierzę lądowe
[lænd ænImәl]
elephant – słoń [elIfәnt]
cheetah – gepard [czi:tә]
bird – ptak [be:rd]
ostrich – struś [ostrIcz]
question – pytanie [kwesczәn]
(w – czytamy „ł”)
smallest – najmniejszy [smo:lәst]
I know. Wiem. [aI nәu]
I don’t know. Nie wiem.
[aI dәunt nәu]
hummingbird – koliber [hamIηbe:rd]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz