KLASA 5

 


Tematy od 17 XI  są zapisanie na Skypie  klasy 5.


16th November, 2020

Lesson

Subject: Countable and uncountable nouns. Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.

 

1. Rzeczowniki policzalne opisują elementy, które można policzyć i występują w liczbie pojedynczej i mnogiej.

a banana - 2 bananas          banan - 2 banany

a carrot - 2 carrots              marchewka - 2 marchewki

a pear - 2 pears                   gruszka - 2 gruszki

a child - 2 children             dziecko - 2 dzieci

an apple -2  apples             jabłko - 2 jabłka

 2. Rzeczowniki niepoliczalne opisują elementy, których nie możemy policzyć:

- wybrane artykuły spożywcze: bread - chleb, nabiał: cream - śmietana, butter - masło, yoghurt - jogurt, cheese - ser, 

mięso: meat - mięso, ham - szynka,  chicken - kurczak

- produkty sypkie i ziarna: rice - ryż, cereal - zboże, płatki śniadaniowe, salt -sól, sugar - cukier, 

sand - piasek

- ciecze: water, milk, juice, milkshake

- gazy: oxygen- tlen, air - powietrze

- uczucia: love - miłość, happiness- szczęście, courage - odwaga

-rzeczowniki masowe: hair - włosy, fur - sierść, futro, furniture - meble

-naturalne zjawiska: snow -śnieg, rain - deszcz, weather - pogoda

-rzeczowniki abstrakcyjne: advice - porada, motivation - motywacja

 ....................................

a lot of- dużo, wiele - występuje w zdaniach twierdzących, zarówno z rzeczownikami policzalnymi, jak i niepoliczalnymi 

much - dużo, wiele - występuje w pytaniach i przeczeniach, ale tylko z rzeczownikami niepoliczalnymi

many - dużo, wiele - występuje w pytaniach i przeczeniach, ale tylko z rzeczownikami policzalnymi


13th November, 2020

Lesson

Subject: The Crystal Ball Mystery: Bill gets hungry.


 10 listopada, wtorek

Lesson

Subject: Comparison of adjectives - exercises.

Drodzy Uczniowie, obrazy bardzo spowalniały działanie strony, dlatego je usunęłam i zostawiłam tylko  linki do ćwiczeń. Najlepiej kliknąć w link prawą stroną myszki, a następnie kliknąć w "otwórz odnośnik w nowej karcie" (żeby nie wychodzić z bloga). 

 Exercise

Materiały: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Comparatives_and_superlatives/Comparative_and_superlative_tv1325tf 

 

 

Exercise


Materiały:  https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Comparatives_and_superlatives/Comparison_of_short_adjectives_pg1720fb

 

 

Exercise

Materiały:

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_%28ESL%29/Comparatives_and_superlatives/Comparison_of_Adjectives_vl2558rd



9 listopada 2020

Praca domowa: 

Napisać do zeszytu "wpis na blogu" o swoim wymarzonym zawodzie. Wzorować się na przykładowym wpisie z podręcznika na str.  29. Pomocnicze do tego jest też ćw. 10 ze str. 29.

Lesson

Subject: Writing a blog entry "My dream job". A song about jobs.

Materiał, który przerobiliśmy podczas lekcji - podręcznik str. 29-31.

 

 6 listopada 2020

Lesson

Subject: Consolidation of unit II "What's your job?"

Nauczyć się czytać i tłumaczyć str. 28 i żółta ramka na pamięć.

Przeczytać str. 32 w podręczniku i uzupełnić z.ćw. str. 30-31 (co się będzie wiedzieć) - nie trzeba przesyłać.

...............................................................................

Lesson

Subject: Revision of unit II "What's your job?"

1. Wykonajcie do zeszytu ćwiczenia z podręcznika: 2, 3, 4 str. 30 (mogą być same odpowiedzi).

2. Wykonajcie ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń: str. 28 - 29 (które potraficie). 


....................................................................................................

 Lesson (kolejny nr lekcji)

Subject: What do you want to be?

 

1. Przepiszcie zawody i przymiotniki str. 30 i nauczcie się ich.

2. Przeczytajcie dialogi na str. 28 w podręczniku i wykonajcie same odpowiedzi do ćw. 2 str. 28.

3. Przepiszcie poniższe zwroty i nauczcie się ich:

1. What do you want to be? Kim chcesz być (zostać)?

I want to be a chef. Chcę być (zostać) szefem kuchni. 

2. What are you good at? W czym jesteś dobry? 

I'm good at cooking. Jestem dobry w gotowaniu.

3. What do you enjoy doing? Co lubisz robić?

= What do you like doing? / What do you love doing?

enjoy - lubić, cieszyć(się), czerpać przyjemność

I enjoy visiting new places. Lubię zwiedzać nowe miejsca. 

visit - odwiedzać, zwiedzać

4. What do you hate doing? Czego nienawidzisz robić?

I hate ironing. Nienawidzę prasować.

 

4. Przepiszcie i nauczcie się

Porównania: as...as

Peter is as tall as Tom. Piter jest tak wysoki jak Tom.

Cats are as friendly as dogs. Koty są tak przyjazne jak psy. 

A mouse isn't as big as a rabbit. Mysz nie jest tak duża jak królik.

Watching a comedy isn't as scary as watching a horror film. Oglądanie komedii nie jest takie straszne jak oglądanie horroru.

Wykonajcie ćw. 2, 5 i 6 str. 26 -27 w zeszycie ćwiczeń.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz