Tematy od 17 XI są zapisanie na Skypie klasy 5.
16th November, 2020
Lesson
Subject: Countable and uncountable nouns. Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.
1. Rzeczowniki policzalne opisują elementy, które można policzyć i występują w liczbie pojedynczej i mnogiej.
a banana - 2 bananas banan - 2 banany
a carrot - 2 carrots marchewka - 2 marchewki
a pear - 2 pears gruszka - 2 gruszki
a child - 2 children dziecko - 2 dzieci
an apple -2 apples jabłko - 2 jabłka
2. Rzeczowniki niepoliczalne opisują elementy, których nie możemy policzyć:
- wybrane artykuły spożywcze: bread - chleb, nabiał: cream - śmietana, butter - masło, yoghurt - jogurt, cheese - ser,
mięso: meat - mięso, ham - szynka, chicken - kurczak
- produkty sypkie i ziarna: rice - ryż, cereal - zboże, płatki śniadaniowe, salt -sól, sugar - cukier,
sand - piasek
- ciecze: water, milk, juice, milkshake
- gazy: oxygen- tlen, air - powietrze
- uczucia: love - miłość, happiness- szczęście, courage - odwaga
-rzeczowniki masowe: hair - włosy, fur - sierść, futro, furniture - meble
-naturalne zjawiska: snow -śnieg, rain - deszcz, weather - pogoda
-rzeczowniki abstrakcyjne: advice - porada, motivation - motywacja
....................................
a lot of- dużo, wiele - występuje w zdaniach twierdzących, zarówno z rzeczownikami policzalnymi, jak i niepoliczalnymi
much - dużo, wiele - występuje w pytaniach i przeczeniach, ale tylko z rzeczownikami niepoliczalnymi
many - - dużo, wiele - występuje w pytaniach i przeczeniach, ale tylko z rzeczownikami policzalnymi
13th November, 2020
Lesson
Subject: The Crystal Ball Mystery: Bill gets hungry.
10 listopada, wtorek
Lesson
Subject: Comparison of adjectives - exercises.
Drodzy Uczniowie, obrazy bardzo spowalniały działanie strony, dlatego je usunęłam i zostawiłam tylko linki do ćwiczeń. Najlepiej kliknąć w link prawą stroną myszki, a następnie kliknąć w "otwórz odnośnik w nowej karcie" (żeby nie wychodzić z bloga).
Exercise
Exercise
Exercise
Materiały:
9 listopada 2020
Praca domowa:
Napisać do zeszytu "wpis na blogu" o swoim wymarzonym zawodzie. Wzorować się na przykładowym wpisie z podręcznika na str. 29. Pomocnicze do tego jest też ćw. 10 ze str. 29.
Lesson
Subject: Writing a blog entry "My dream job". A song about jobs.
Materiał, który przerobiliśmy podczas lekcji - podręcznik str. 29-31.
6 listopada 2020
Lesson
Subject: Consolidation of unit II "What's your job?"
Nauczyć się czytać i tłumaczyć str. 28 i żółta ramka na pamięć.
Przeczytać str. 32 w podręczniku i uzupełnić z.ćw. str. 30-31 (co się będzie wiedzieć) - nie trzeba przesyłać.
...............................................................................
Lesson
Subject: Revision of unit II "What's your job?"
1. Wykonajcie do zeszytu ćwiczenia z podręcznika: 2, 3, 4 str. 30 (mogą być same odpowiedzi).
2. Wykonajcie ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń: str. 28 - 29 (które potraficie).
....................................................................................................
Lesson (kolejny nr lekcji)
Subject: What do you want to be?
1. Przepiszcie zawody i przymiotniki str. 30 i nauczcie się ich.
2. Przeczytajcie dialogi na str. 28 w podręczniku i wykonajcie same odpowiedzi do ćw. 2 str. 28.
3. Przepiszcie poniższe zwroty i nauczcie się ich:
1. What do you want to be? Kim chcesz być (zostać)?
I want to be a chef. Chcę być (zostać) szefem kuchni.
2. What are you good at? W czym jesteś dobry?
I'm good at cooking. Jestem dobry w gotowaniu.
3. What do you enjoy doing? Co lubisz robić?
= What do you like doing? / What do you love doing?
enjoy - lubić, cieszyć(się), czerpać przyjemność
I enjoy visiting new places. Lubię zwiedzać nowe miejsca.
visit - odwiedzać, zwiedzać
4. What do you hate doing? Czego nienawidzisz robić?
I hate ironing. Nienawidzę prasować.
4. Przepiszcie i nauczcie się
Porównania: as...as
Peter is as tall as Tom. Piter jest tak wysoki jak Tom.
Cats are as friendly as dogs. Koty są tak przyjazne jak psy.
A mouse isn't as big as a rabbit. Mysz nie jest tak duża jak królik.
Watching a comedy isn't as scary as watching a horror film. Oglądanie komedii nie jest takie straszne jak oglądanie horroru.
Wykonajcie ćw. 2, 5 i 6 str. 26 -27 w zeszycie ćwiczeń.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz