KLASA 8

 KOLEJNE TEMATY SĄ ZAPISANE NA SKYPIE KL. 8



1st December, 2020

Lesson

Subject: Filling in a mock exam paper. 

PRZYKŁADOWY ARKUSZ EGZAMINACYJNY

 

1. W piątek, 13 listopada będzie kartkówka z czasowników nieregularnych (III formy).

2. W środę, 18 listopada - kartkówka za słówek: TRAVELLING AND MEANS OF TRANSPORT, PHRASAL VERBS - str. 135 (pierwszy słupek /adult- take off/).

 

10 listopada, wtorek

Lesson

Subject: The Passive Voice - Present Perfect and Future Simple.Irregular verbs - exercises.

Irregular verbs exercise 

A crossword 

 Passive Voice

Passive Voice - different tenses 


 

 Materiał z 6 listopada

Lesson 

Subject: The Passive Voice - strona bierna

HOMEWORK 

1.  Nauczyć się strony biernej  oraz strony czynnej z tabelek dla czasów PRESENT SIMPLE i PAST SIMPLE.

LINK DO STRONY BIERNEJ

2. Nauczyć się wszystkich trzech form czasowników nieregularnych z  tabeli wraz z tłumaczeniem.

LINK DO TABELI CZASOWNIKÓW NIEREGULARNYCH

 

 3. Przesłać (do wtorku) poniższe trzy zadania. Pod  treścią zadań znajdują się zasady pisania zaproszenia.

ZADANIE 1 (50-120 słów):

 POLECENIE DO ZADANIA ZNAJDUJE SIĘ NA SKYPIE, gdyż obraz bardzo spowalniał działanie strony.


ZADANIE 2 = Zad. H str. 39 (podręcznik) 

- 50-120 słów.


ZADANIE 3 (50-120 słów):

 Odpisz na list cioci, w którym zaprosiła Cię na dwutygodniowe wakacje. 

W swoim liście:
– grzecznie odrzuć zaproszenie,
– napisz, co już zaplanowałeś na ten czas,
– obiecaj, że przyjedziesz do niej w innym terminie.

......................................

Lesson

Subject: Writing an invitation

1.  Przeczytajcie sobie poniższe zasady pisania zaproszenia oraz 

w podręczniku na stronie 162. 

LINK DO ZASAD PISANIA ZAPROSZENIA


2. Przepiszcie poniższe zwroty:

(Materiały: Teen Explorer 8, wyd. Nowa Era)

INVITING - zapraszanie

Would you like to come to...? Czy chciałbyś/ chciałabyś przyjść do (na)...?

np. Would you like to come to a New Year's Eve party. Czy chciałbyś przyjść na przyjęcie sylwestrowe?

I hope you can come to... Mam nadzieję, że możesz przyjść do (na)...?

Can you come to my birthday party? Czy możesz przyjść na moje przyjęcie urodzinowe? 

I would like to invite you to (a New Year's Eve party). Chciałbym/ chciałabym zaprosić Cię na (przyjęcie sylwestrowe).

= I'd like to invite you to...

ADDITIONAL INFORMATION - dodatkowe informacje

 You can bring your brother /friend/. Możesz przyprowadzić brata/przyjaciela.

Feel free to bring a friend. Zachęcam, aby przyprowadzić przyjaciela 

(nie krępuj się /czuj się swobodnie).

Please wear a fancy dress. Proszę, włóż jakieś przebranie. 

Please wear a suit. Poroszę, włóż garnitur. 

Please wear casual clothes. Proszę, włóż swobodne (nieformalne) ubrania.

Please wear formal clothes. Proszę, włóż stój galowy (eleganckie /wyjściowe ubranie).

Costumes will be very welcome. Kostiumy będą mile widziane.

 

ACCEPTING AN INVITATION - przyjmowanie zaproszenia

Thanks, I'd love to. Dziękuję, z chęcią (z przyjemnością).

That would be great. Byłoby super (świetnie).

DECLINING AN INVITATION - odrzucanie zaproszenia (odmawianie)

Sorry, I can't make it. Przepraszam, ale nie dam rady.

Sorry, I can't come to your party, because... Przykro mi, nie mogę przyjść na Twoje przyjęcie, ponieważ...

Unfortunately, I can't come. Niestety, nie mogę przyjść.

EXPLAINING  WHY - wyjaśnianie dlaczego

I have to... Muszę...

I must... Muszę... 

I need to... Potrzebuję (muszę)...

RESPONDING TO A REQUEST - odpowiadanie na prośbę (zaproszenie)

Thanks for the invitation to your party. Dzięki za zaproszenie na Twoje przyjęcie.

Of course...  Oczywiście...

I'm afraid not. Obawiam się, że nie. 

Sorry, but... Przepraszam, ale...

PROŚBA O POTWIERDZENIE:

 Let me know if you can come. Daj mi znać, czy możesz przyjść.

Let me know if you're coming. Daj mi znać, czy przyjdziesz.


ZAKOŃCZENIE:

 I can't wait to see you. Nie mogę się doczekać, żeby Cię zobaczyć.

Hope to see you there. Mam nadzieję, że Cię tam zobaczę.

...............................

Podaję jeszcze dodatkowy link dla ochotników do  ciekawych rozmówek związanych  

min. z podróżowaniem, które można sobie ćwiczyć. Klikając tam w wyrażenia angielskie, 

usłyszymy również ich wymowę.

PODRÓŻOWANIE AUTOBUSEM I POCIĄGIEM

PODRÓŻOWANIE SAMOLOTEM

PODRÓŻOWANIE STATKIEM 

.........................................................................................................................

Lesson (kolejny nr lekcji)

Subject: Language functions - exercises. 


1. Wykonajcie  do zeszytu ćwiczenia z kserówek i nauczcie się je pisać (te, które Wam dałam już jakiś czas temu - wtedy, co spinałam je zszywaczem) str. 187 i 189.  Potem sprawdźcie sobie odpowiedzi i poprawcie ewentualne błędy według poniższego klucza. 


KLUCZ  DO ZADAŃ OTWARTYCH:

str. 187

  1. What are you going to do when you graduate? - Co masz zamiar robić, 

    gdy ukończysz szkołę (średnią / studia)?

  2. Could you spell your first name, please? - Czy mogłabyś przeliterować swoje imię? 

    / How do you spell your first name? Jak literuje się twoje imię? 

    / Jak przeliterujesz swoje imię?

  3. How can I help you? - W czym mogę pomóc? / Jak mogę Panu/Pani pomóc?

  4. Do you like tea? - Czy lubisz herbatę? 

  5. Do you need some help? -  Czy potrzebujesz pomocy?

  6. Would you like to go to a museum? - Czy chciałbyś pójść do muzeum?

  7. What do you mean by that? - Co masz przez to na myśli?

  8. Do you want to go to the cinema tonight? - Czy chcesz pójść do kina dziś wieczorem 

    (dzisiejszej nocy)?

  9. When are you coming back home? - Kiedy wracasz do domu?

  10.  Would you like to come to my party? - Czy chciałbyś przyjść na moje przyjęcie?

  11.  Where are you going on holiday? Gdzie jedziesz na wakacje?

  12.  Can I help you? Czym mogę służyć (pomóc)?

  13.  What are your plans for the summer? - Jakie są twoje plany na lato?

    /What would you like to do this summer? Co chciałabyś robić tego lata? 

    Where would you like to go this summer? Gdzie chciałbyś pojechać tego lata? 

  14.  Could I help you? Czy mógłbym Pani pomóc?  / Can I help you?

  15.  Where are you going this weekend? - Gdzie pojedziesz w ten weekend? 

    / What are you doing this weekend? - Co będziesz robić w ten weekend?

  16.  Would you like to take a break? -  Czy chcielibyście zrobić sobie przerwę?

  17.  When is Terry leaving? - Kiedy Terry wyjeżdża (/wychodzi)?

  18.  Would you like some cake? - Czy chciałbyś trochę ciasta?

  19.  Would you like to go to the park? - Czy chciałbyś pójść do parku?

    dodatkowe pytanie: 

  20.  Could you repeat that, please. Czy mógłby Pan to powtórzyć?

     Could you speak more slowly, please? Czy mogłaby Pani mówić wolniej?

     

    WORKSHEET 4 - STR. 189

    1. My name is ………… .

    2. I’m from Gierlachów.

    3. My mum is …………… .

    4. I was born in Sandomierz.

    5. I go to school at 7.45.

    6. My best friend is reliable and helpful.

    7. She is of medium height and built. She’s got short wavy brown hair and brown 

      eyes.

    8. It’s half past two.

    9. It was awesome and I had a great time.

    10.  I usually watch films in my free time.

    11.  Yes, I went there last summer.

    12.  How about going swimming?

    13.  Yes, I do. It’s very tasty.

    14.  Sorry, I can’t right now. / Yes, of course.

    15.  That’s a great idea. / That sounds great. / That sounds like a great idea. 

      / Yes, I’d love to. / Sorry, I’d rather watch a video than go to the cinema

       this evening.

    16.  Yes, please.

    17.  Please, do.

    18.  Yes, go straight on, take the second turning on the right, then go past 

      the bank and the bus stop is opposite the supermarket

       

      Lesson (kolejny nr lekcji) 

      Subject: Travelling and means of transport - vocabulary I, II.

       1. Nauczcie się słówek

      Travelling and means of transport oraz Phrasal  verbs - str. 135 

      - pisemnie i ustnie.

      2. Przy pomocy słowniczka wykonajcie do zeszytu odpowiedzi 

      do zadań A, B, C, D str. 30 (podręcznik)

       oraz odpowiedzi do zadań A,C, D str. 34 - podręcznik. 


      Lesson (...)

      Subject: Asking for and giving travel information.

       

      1. Przepisać (i nauczyć się ) "Useful expressions" str. 33 z podręcznika 

       i przetłumaczyć przy pomocy słowniczka z końca książki (str. 135).


      2. Wykonać do zeszytu same odpowiedzi do zadań A, B str. 33.

      3. Przetłumaczyć na język angielski zdania (szukać na str. 33):

       1. Czy mogę kupić bilet online?

      2.  O której godzinie odpływa (odjeżdża) prom?

      3. Z którego peronu odjeżdża pociąg do Warszawy?

      4.  Z której bramki odlatuje samolot EZ509?

      5. Kiedy odlatuje samolot do Hong Kongu?

      6. Ile kosztuje opłata za taksówkę na lotnisko?

      7. O której godzinie odjeżdża autobus do Krakowa? 

       

       

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz