KOLEJNE TEMATY SĄ ZAPISANE NA SKYPIE KLASY VI
23 listopada
10 listopada, wtorek
Lesson
Subject: A fascinating story. Relating events.
one day - pewnego dnia
first - najpierw
then - potem
next - następnie
when - kiedy, gdy
finally - w końcu, wreszcie
DIRECTIONS OF THE WORLD - KIERUNKI ŚWIATA
(Obrazek ze strony: https://www.e-angielski.com/slowka/kierunki-swiata)
9 listopada 2020
Lesson
Subject: Reading practice.
Czytać i tłumaczyć 1 tekst do wyboru: str. 26 lub str. 28.
Z każdego tekstu (ze str. 26 i 28) wypisać do zeszytu po 5 zdań w czasie przeszłym
i przetłumaczyć na język polski.
.................................................
Lesson (kolejny numer lekcji)
Subject: The mystery of the missing pilot
1. Przeczytać tekst w podręczniku na str. 28.
2. Ćw. 2 str. 28 podręcznik - same odpowiedzi do zeszytu - dopasować zdania od (a) do (e)
do luk w tekście (1-5).
3. Przepisać słówka z zielonej ramki na str. 29 i przetłumaczyć przy pomocy słowniczka ze str. 34.
Lesson
Subject: Adverbs of manner - przysłówki sposobu
1. Przepisać pomarańczową ramkę z podręcznika, str. 29.
2. Wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str. 18- 21.
. .........................................................
Subject: An amazing story.
1. Przepiszcie słowniczek "Latanie samolotem" i "Podróżowanie" str. 34 i nauczcie się tych słowek ustnie i pisemnie.
2. Przeczytajcie pamiętnik (dzienniczek) ze str. 26 i wykonajcie do zeszytu same odpowiedzi do zadań 2, 3, 4 str. 26-27 (podręcznik). W ćwiczeniu 2 trzeba ułożyć zdania we właściwej kolejności, zgodnie z tekstem.
3. Uzupełnijcie ćw. 1 str. 18 - zeszyt ćwiczeń.
Lesson (kolejny nr lekcji)
Subject: Past Simple of the verb "to be"
Czas przeszły prosty czasownika "być" (ja byłem, ty byłeś, on był itd.)
1. Przepiszcie odmianę z tabelki (tej górnej) i "krótkie odpowiedzi" i nauczcie się tego.
Materiały: Welcome cz.2, Companion, wyd. Express Publishing.
2. Uzupełnijcie ćwiczenie 3 str. 18 w zeszycie ćwiczeń.
Lesson (kolejny nr)
Subject: Past Simple - regular and irregular verbs.
Czas przeszły prosty - czasowniki regularne i nieregularne.
Przepisać do zeszytu:
1. Do czasowników regularnych dodajemy w czasie przeszłym prostym (Past Simple)
końcówkę -ed:
play - played
open - opened
work - worked
talk - talked
happen - happened
visit - visited
2. Jeżeli czasownik kończy się na -e, wówczas dodajemy tylko końcówkę -d.
arrive - arrived
decide - decided
phone - phoned
survive - survived
3. Jeżeli czasownik jest zakończony na -y (poprzedzone spółgłoską), wówczas - zamieniamy na -i oraz dodajemy -ed.
try - tried
cry - cried
fry - fried
4. Jeżeli czasownik jest zakończony na pojedynczą spółgłoskę, poprzedzoną pojedynczą samogłoską (i jest to sylaba akcentowana), wówczas podwajamy ostatnia literę oraz dodajemy -ed.
stop - stopped
drop - dropped
5. Czasowniki nieregularne - ich formy czasu przeszłego prostego PAST SIMPLE można znaleźć w tabeli czasowników nieregularnych (tabeli nie trzeba przepisywać). PAST SIMPLE znajduje się w drugiej kolumnie (jest to tak zwana druga forma czasownika).
Materiały: World Explorer 3, Zeszyt ćwiczeń, wyd. Nowa Era.
6. Przykłady czasowników nieregularnych (przepisać):
eat - ate jeść
leave - left pouszczać, zostawiać, wychodzić
buy - bought kupować
see - saw widzieć
meet - met spotykac, poznawać
put - put kłaśc, położyć
hit - hit uderzyć
sink - sank tonąć
7. Wykonać poniższe ćwiczenie do zeszytu oraz
ćwiczenie 4 str. 18 w zeszycie ćwiczeń.
Exercise 1
Przepisz czasowniki, podaj ich formy Past Simple oraz przetłumacz na język polski,
według wzoru:
feel - felt czuć, odczuwać
know
build
ride
sing
say
come
find
blow
see
win
get
drink
eat
leave
make
Lesson
Subject: Pytania i przeczenia w czasie PAST SIMPLE.
listen - listened
Widzimy, że w czasie Past Simple czasowniki mają taką samą formę dla wszystkich osób
(ja słuchałem, ty słuchałeś, on słuchał, ona słuchała itd. - wszędzie występuje ta sama forma - listened). Poza tym, w pytaniach i w przeczeniach II forma zamienia się z powrotem na bezokolicznik, czyli ucinamy -ed w czasownikach regularnych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz